Önceki yıllarda Eshot Genel Müdürlüğü’nden Engelli ve Refakatçi Kartı alan vatandaşlarımızın kartlarının SON GEÇERLİLİK TARİHİ 31 ARALIK 2014’tür!

Bu tarihten sonra % 40 ve üzeri bir oranda engeli bulunan vatandaşlarımız; Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından verilen kimlik kartı, Aile ve Sosyal politikalar Bakanlığı tarafından verilen Engelliler için Kimlik Kartı veya nüfus cüzdanlarında özür oranı belirtilmiş nüfus cüzdanlarını görevli personele ibraz etmek suretiyle İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı toplu ulaşım araçlarından ücretsiz faydalanabileceklerdir.

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından verilen Engelliler için Kimlik Kartında “Ağır Engelli” olarak belirtilen ya da “Ulaşımda Refakatçi Hakkı Vardır” ibaresi bulunan engelli vatandaşlarımız ise kendileriyle birlikte birden fazla olmamak üzere beraber seyahat ettikleri refakatçileri Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı toplu ulaşım araçlarından ücretsiz faydalanır.

* Engelli kimlik kartı ne kadar sürede çıkar?
Kartlar başvurunun ardından 1 haftada hazır olmaktadır.

* Engelli kartını çıkarmak için nereye başvurmak gerekir?
İzmir ilinde engelli kimlik kartı işlemleri tek bir merkezden görülmekteydi. İşlemlerin daha hızlı ve kolay olması için il çapında yeni başvuru yerleri açılmıştır. İzmir ili için başvuru merkezleri aşağıdaki gibidir;

1. Ayşe Sevinç Solmaz Bakım ve Rehabilitasyon ve Aile Danışma Merkezi Müdürlüğü
Adres: Hasan Tahsin Caddesi No:149 Basın Sitesi Karabağlar/İZMİR
Tel: 0232 243 49 30
2. Buca Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü
Adres: Şirinkapı Mah. 1033 sok. no:2 Evka1 Buca/İZMİR
Tel.: 0232 442 02 26
3. Karabağlar Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü
adres: Aydınlar Mahallesi 4280 Sok. No:8 Karabağlar/İZMİR
Tel: 0232 207 20 11
4. Bayraklı Cahide Ahmet Dalyanoğlu Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü
Adres: Osmangazi Mahallesi 595 Sok. No: 14/1 Bayraklı/İZMİR
Tel: 0232 346 04 66
5. Karşıyaka Sevgi Evleri Çocuk Yuvası Müdürlüğü
Adres: Bahriye Mah. Yaşar Aksoy Sok. No:2 Karşıyaka/İZMİR
Tel: 0232 369 46 63

* Engelli Kimlik Kartı çıkarmak için istenen belgeler;
– Engelli sağlık kurulu raporu aslı ve aslı gibidir onaylı fotokopisi (aslı gibidir onayı bulunmayan fotokopiler ile işlem yapılmamaktadır)
– 2 adet vesikalık fotoğraf
– Nüfus cüzdanı fotokopisi
– Engelli kartı yenilenme amaçlı ise eski engelli kartı da yanınızda bulunmak zorundadır.

* Daha önce Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’ın engelli kartı almış kişiler de tekrar kart çıkarmak zorunda mıdır?

Engelli raporlarında ağır engelli ibaresi bulunan vatandaşlarımız Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından verilen Engelli Kimlik Kartlarını yeniledikleri tadirde yeni kartlarına “Ulaşımda Refakatçi Hakkı Vardır” ibaresi eklemiş olacaklar ve böylece kendileriyle birlikte birden fazla olmamak üzere beraber seyahat ettikleri refakatçileri Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı toplu ulaşım araçlarından ücretsiz faydalanabileceklerdir.

Bunun dışında 2008 yılından önce Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’ndan Engelli kartı almış ya da engel oranı değişmiş vatandaşlarımızın da kartlarını yenilemeleri gerekmektedir.

7 thoughts on “İZMİR ESHOT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN ENGELLİ VE REFAKATÇİ KARTI (ENGELLİ KENTKARTI) ALANLARIN DİKKATİNE!

  • Kızım 5 yaşında %76 raporu var fakat ağır yazmıyor tek başına da ulaşım saglayamayacagindan annesi refakatci olarak yanında ücretsiz ulaşım sağlayabilir miyiz

    • Engelli raporunuzda “Ağır Engelli” ibaresi yoksa tekrar rapor çıkararak ağır engelli yazmalarını sağlayabilirsiniz. Ancak bu şekilde Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’ndan alacağınız ücretsiz ulaşım kartında “ulaşımda refakatçi hakkı vardır” ibaresi olacaktır.

    • Noter de yapabilir; fakat bu ücretli olacağı için, tercihen engelli raporundan birkaç fotokopi yapılarak raporun çıkarıldığı hastaneye gidip aslı gibidir mühür ve imza yaptırmanız mümkündür.

  • İztaşıt için engelli kartı çıkarmam gereklimi,sağlık bakanlığı onaylı engelli kartım var nüfus cüzdanında özürlü yazılmaktadır.bilgilendirirmisiniz.tesekkür ederim

Leave a Comment

Translate »